«

»

Тра 16 2014

Print this Запис

Реалізації обласного проекту «Ландшафтний сад – від ідеї до втілення»

hgjmfj

Протягом останніх років намітилася позитивна тенденція комплексного підходу до проектування зовнішнього та внутрішнього озеленення закладів освіти за допомогою сучасних інструментів ландшафтного дизайну. Головним завданням ландшафтного проектування є організація простору у відповідності з функціональними, екологічними та естетичними вимогами, створення його художнього образу, що викликає в оточуючих людей позитивні емоції.

З 2012 року на виконання наказу головного управління освіти  і науки Київської обласної державної адміністрації від 23.03.2012 року № 94 «Про запровадження в навчальних закладах Київської області проекту «Ландшафтний сад – від ідеї до втілення» на Київщині діє обласний проект, головна мета якого – оновлення внутрішнього та зовнішнього озеленення навчальних закладів з використанням сучасних технологій ландшафтного дизайну. Проект «Ландшафтний сад – від ідеї до втілення» створений і реалізується Комунальним закладом Київської обласної ради «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» спільно з Дитячим естетико-натуралістичним центром «Камелія» м. Бровари.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

На початковому етапі учасники проекту вивчали правила і принципи ландшафтного дизайну, особливості рослин, клімату і ґрунтів свого регіону, проводили інвентаризацію існуючих насаджень, планували ділянки. Центром творчості дітей та юнацтва Київщини, що здійснює  координацію процесу запровадження проекту в області, було проведено низку методичних заходів.  Так, на базі Дитячого естетико-натуралістичного центру «Камелія» м. Бровари відбувся майстер-клас «Упровадження сучасних технологій ландшафтного дизайну у внутрішньому та зовнішньому озелененні приміщень та територій навчальних закладів», під час якого продемонстровано креативні ідеї педагогів закладу щодо зазначеного питання. У місті Біла Церква проведено  семінар для координаторів обласного проекту «Сучасні закони та прийоми ландшафтного дизайну», на якому методичні та практичні рекомендації зі створення ландшафтних композицій на території навчального закладу учасникам семінару надали педагогічні та наукові працівники Білоцерківського національного аграрного університету, дендрологічного парку «Олександрія», практикуючий ландшафтний дизайнер. У 2013 році директори позашкільних навчальних закладів Київської області взяли участь у семінарі на базі Нікітського ботанічного саду – Національного наукового центру, де зібрано найбільші колекції ароматичних культур, деревних рослин світової флори.  У вересні 2014 року заплановано проведення семінару-практикуму для координаторів обласного проекту в районах (містах) «Ландшафтний сад – від ідеї до втілення» «Основні принципи проектування та формування елементів ландшафту навчального закладу» на базі Навчально-наукового інституту лісового і садово-паркового господарства Національного університету біоресурсів і природокористування України.

dfgd

На сьогодні учасниками обласного проекту є більше 60 колективів дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів, закладів освіти обласної комунальної власності Київщини. На виконавчому етапі учасники втілюють у життя власні ідеї щодо озеленення, облаштовують різні типи квітників, декоративних композицій. Найпопулярніше рішення – це клумби. Так, проект колективу Будинку дитячої та юнацької творчості м. Борисполя, створений спільно з лідерами ДГО «Асоціація учнівського самоврядування міста Борисполя»,  передбачає оформлення саду «Дивоцвіт», який включає 7 клумб. Шкільне подвір’я  Білоцерківської спеціалізованої природничо-математичної школи І-ІІІ ступенів № 16 ім. М.О. Кириленка Білоцерківської міської ради також прикрашено яскравими квітковими клумбами.

Як засіб декоративного оформлення площ у закладах освіти використовують й інші види квітників: рабатки, міксбордери, альпійські гірки, масиви, рокарії, ландшафтні групи, які є на територіях Навчально-виховного комплексу «Ковалівська гімназія» Васильківського району, Бориспільського районного будинку дитячої та юнацької творчості, Боярської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Києво-Святошинського району. У Ксаверівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Васильківського району оформлюють зони відпочинку поблизу  закладу трояндовими арками, розарієм та іншими квітами.  Рокитнянський районний центр дитячої та юнацької творчості зібрав на своїй території колекцію бузку. Створенню та відновленню дендраріїв, паркових композицій на територіях навчальних закладів приділено значну увагу в Дорогинській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Фастівського району, Потіцькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Миронівського району, Станції юних натуралістів м. Фастова.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

В оформленні квітників заклади використовують різноманітні стилі. Так,  класичного стилю, що передбачає використання в дизайні чітких геометричних форм і прямих доріжок,  дотримуються в Яготинському навчально-виховному комплексі «Спеціалізована школа – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2», Вороньківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Бориспільського району, Денихівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Тетіївської району, Сквирському районному центрі дитячої та юнацької творчості. Стиль кантрі, який включає елементи сільського життя, у формуванні ландшафту використовують такі заклади, як Бородянська спеціалізована школа – загальноосвітній заклад І-ІІІ ступенів №1 з поглибленим вивченням окремих предметів, Іванківський районний центр дитячої та юнацької творчості. Альпійському стилю, що нагадує гірський ландшафт, надають перевагу у своїх проектах Білоцерківська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 з поглибленим вивченням інформаційних технологій Білоцерківської міської ради, Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 Білоцерківської міської ради,  Ставищенський районний центр дитячої та юнацької творчості. Представлені в області і проекти територій, оформлених в етно-стилі з використанням кольорів державної символіки, зокрема, у Запруднянському навчально-виховному об’єднанні «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Рокитнянського району. У стилі фентезі з використанням у ландшафті казкових та вигаданих дивовижних персонажів, фантастичних фігурок оформили свої території Дошкільний навчальний заклад №1 «Лісова пісня» (ясла-садок) комбінованого типу м. Ірпеня, Богуславський районний центр дитячої та юнацької творчості. Клумби у вигляді павича, метелика, лебедя, корабля, віночка можна побачити в Білоцерківській гімназії №2 Білоцерківської міської ради,  Жоравській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Яготинського району, Клубі юний моряків м. Переяслава-Хмельницького.

IMG_1981Прикладом для наслідування в ландшафтному оформленні навчального закладу є Дитячий естетико-натуралістичний центр «Камелія» м. Бровари. На його території створені такі сади: декоративних дерев та кущів, хвойних рослин, ірисовий, сад безперервного цвітіння, дитячих фантазій, декоративний і аптекарський город, дидактична грядка, стежка відчуттів. На сучасному етапі заклад працює над створенням квіткових композицій «Український квітник», «Флористична сукня», «Сухий струмок», «Квітучий килим». У проектуванні ландшафтних композицій ДЕНЦ «Камелія», а також Кагарлицький районний центр дитячої та юнацької творчості використовують новітні технології та програми, зокрема програму «Наш сад», що дозволяє проглянути створений проект у 3D- форматі.

При створенні власних ландшафтних проектів автори враховують особливості території, вже існуючі насадження, споруди.  Багато навчальних закладів самостійно вирощують посадковий матеріал у власних теплицях та на навчально-дослідних земельних ділянках, як приклад – Ірпінський еколого-технічний центр творчості школярів та молоді, Білоцерківська гімназія №2 Білоцерківської міської ради. Окремі заклади, зокрема Дитячий естетико-натуралістичний центр «Камелія» м. Бровари та Тетіївський районний центр позашкільної освіти, активно співпрацюють із зеленими господарствами, дендропарками, лісництвами та ботанічними садами.

Значна увага приділяється і внутрішньому озелененню навчальних закладів. Під час озеленення класних кімнат, коридорів, рекреаційних зон колективи  підбирають такі рослини, які сприяють очищенню повітря, насиченню його фітонцидами, позитивно впливають на емоційний стан людини. Цікавими є рішення щодо поєднання кімнатних рослин у тематичні групи (композиції), зокрема «Українська хата», «Аромаклас»,  «Фіалкова країна» – у Білоцерківському районному будинку дитячої та юнацької творчості, «Тропічний сад» – Гореницькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів та «Зелена енциклопедія» – Новосілківіській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Києво-Святошинського району. Споглядання стилістично обміркованого, екологічно гармонійного з художньою ідеєю ландшафту мимоволі викликає в людини прилив позитивних емоцій і внутрішню психологічну гармонізацію.

На підсумковому етапі реалізації обласного проекту «Ландшафтний сад – від ідеї до втілення» , який заплановано на 2015 рік, заклади освіти презентуватимуть та захищатимуть власні проекти озеленення внутрішніх і зовнішніх інтер’єрів та ландшафтного дизайну. За результатами оцінювання проектів буде визначеного переможців. 

Соловйова І.В., завідувач
еколого-натуралістичного відділу
КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»

   

Permanent link to this article: https://www.kids-center.com.ua/realizacii-oblasnogo-proektu-landshaftnyjj-sad-vid-idei-do-vtilennya/

Коментарі до статті

  • ВКонтакті
  • Facebook
  • Звичайні коментарі до публікації

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ви можете використовувати ці теги HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture.
Anti-spam image